Hőkamerás diagnosztikával szétszerelés nélkül megtalálható a hiba forrása. FLIR hőkamerát használ a jövőben a BKV a buszok ellenőrzéséhez.
Hőkamerás diagnosztikával szétszerelés nélkül megtalálható a hiba forrása. FLIR hőkamerát használ a jövőben a BKV a buszok ellenőrzéséhez.
Az utóbbi években több alacsonypadlós 412-es Ikarus gyulladt ki és égett le. A BKV a sorozatos busztüzek miatt most úgy döntött, hőkamerákkal vizsgálják át a buszok motorját.
'Amikor megérkezik a busz a garázsba, akkor tudják, hogy mi az üzemi hőmérséklet, és a kamerával meg tudják nézni, hogy hány fokos a motor hőmérséklete' - mondta Wesser Csaba, a GRIMAS Kft. villamosmérnöke.
Ott, ahol nagy lesz a különbség az előírt és a mért hőmérséklet között, valamit javítani, vagy cserélni kell majd. A BKV-nál azt mondják: a hőkamera most a legjobb eszköz arra, hogy megelőzzék a busztüzeket.
'Szétszerelés nélkül lehet megállapítani a hibát. Így pénzt és munkaerőt spórolunk meg. A problémát még azelőtt felfedezzük, hogy baj történne' – nyilatkozta Alexy László, a BKV Rt. főtechnológusa.
A következő hetekben az összes buszt átnézik.
A hír forrása az RTL Klub hírportálja, kattintson az eredeti cikkért.
Irodai cím:
1214 Budapest, Puli sétány 2-4.
Telefonszám:
+36 1 420-5883
Email:
info@grimas.hu
Nyitvatartás:
Hétköznap: 7:30 - 16:00
Copyright 2023 | GRIMAS Ipari Kereskedelmi Kft. © Minden jog fenntartva.